Hoi! Tussen het klussen door hebben wij de tijd genomen om nog een weekje op vakantie te gaan. Dat leek ons wel fijn want we waren vrij en anders ben je toch bezig met klussen. En zo zaten we twee dagen na het boeken opeens op Mallorca! We vlogen vanaf Eelde, wat echt ideaal is want je bent er in een half uur en het is een klein vliegveld waardoor je niet drie uur van tevoren aanwezig hoeft te zijn om het hele vliegveld over te moeten. Na 2,5 uur kwamen we aan en werden we naar ons hotel gebracht. De vakantie kon beginnen! We hebben vooral bij het strand en zwembad gelegen maar hebben ook nog wat dingen gedaan. Helemaal stil liggen is niet echt iets voor ons dus hebben we twee keer een fiets gehuurd en nog een dagje een auto. Ik deel hierbij wat mooie plaatjes van onze vakantie.

IMG_6125IMG_6126IMG_6129IMG_6133

Nadat we een aantal dagen op het strand hadden gelegen vonden wij het wel eens tijd om iets te gaan doen dus besloten we om een fiets te gaan huren. We gingen richting Palma, de hoofdstad van Mallorca wat zo’n 15 kilometer fietsen was ongeveer. We fietsten een mooie route langs de kust. Het was wel zweten geblazen maar het was een mooi stukje en de moeite waard. IMG_6145IMG_6146

De kathedraal van Palma. Een mooi, groot gestalte wat in het oude gedeelte van de stad ligt. Wij namen er een kijkje. IMG_6150IMG_6155IMG_6165

Als wij op reis zijn bezoeken we altijd wel een kerk of kathedraal. Wij vinden het altijd mooi om binnen te kijken. Ik verbaas mij altijd zo over de hoogte en hoe ze dit hebben kunnen bouwen vroeger. Heel bijzonder. Het bezoeken van zo’n kerk heeft ook altijd wel iets rustgevend op de een of andere manier. IMG_6171IMG_6176

Leuke, smalle en mooie straatjes. Hierboven heeft wel iets weg van de Ramblas in Barcelona. IMG_6181

Elke avond (en middag) gingen we uit eten. Wij zaten in el Arenal (moet je van houden ;-)) en daar was het eten en drinken erg goedkoop. Wij liepen steeds net even een stukje verder zodat we wat minder in het uitgaansgedeelte zaten. Het was daar alsnog wel erg druk maar je hebt wel wat te bekijken onder het genot van lekker eten en drinken. Hier had ik de lekkerste spare-ribs ooit! Geef mij goed eten, goed gezelschap, lekker weer en ik ben gelukkig! IMG_6189IMG_6207IMG_6214

Vandaag besloten we om meer baaitjes op te zoeken buiten het gebied waar we zaten en hadden we weer een fiets gehuurd. Het was erg heuvelachtig dus ik ging soms helemaal kapot haha, maar hier zaten we bij een mooi baaitje waar vooral Spanjaarden zaten. Daar houden wij wel van. Wat rustiger, veel helderder water en het is net even anders en minder massaal. Het was vandaag wat bewolkt maar het water was mooi helder, helaas waren we onze snorkels vergeten anders had je dat daar mooi kunnen doen. IMG_6227IMG_6281

Ook hebben we nog een auto gehuurd. Hier zie je onze redder in nood, de Fiat Panda! Het is een wonder dat die het heeft overleefd, gezien de hoogtes en bochten die we gemaakt hebben. We gingen vandaag naar verschillende dorpjes om te eindigen bij Sa Calobra. Een mooi natuurlijk verschijnsel waar je midden in de bergen kunt zwemmen in de zee. Een vreselijke weg om te rijden maar het was het waard! IMG_6236IMG_6238IMG_6241

De eerste stop was in Valldemossa. Een leuk, bekend, mooi dorpje waar je een klooster en bijbehorende tuin kunt bezoeken. Leuk om even de sfeer te proeven. IMG_6249IMG_6253

Als tweede stop waren we in Soller. Hier kan je met een tram (zie foto) het dorpje bezoeken. Deze tram gaat dwars door het dorpje heen wat er leuk uitziet. Mooi contrast met die kleuren. Hier hebben we even rondgelopen, bij de verschillende winkeltjes gekeken en wat gedronken. IMG_6259IMG_6263

Vervolgens gingen we naar Port de Soller. De haven van Soller. Hier hebben we geluncht met dit uitzicht! IMG_6282IMG_6299IMG_6305

Door na Sa Calobra! Nogmaals: als je op Mallorca bent, moet je hier echt heengaan. Midden tussen de rotsen kun je hier heerlijk zwemmen (en ook snorkelen als je dat bij je hebt). Je loopt letterlijk door de rotsen heen om bij het andere gedeelte te komen. IMG_6308IMG_6310IMG_6317IMG_6320

En dan kom je hier terecht! Toen wij er waren, waren er super hoge golven. Je ligt hier wel op kleine stenen en ook als je de zee inloopt liggen er allemaal stenen. Waterschoenen zijn niet overbodig. Het ziet er niet uit die dingen, maar elke keer denk ik, het is toch handig om die ooit eens aan te schaffen ;-). IMG_6328IMG_6340

Ook namen wij nog even een duik en gingen toen weer die helse weg weer terug om naar het hotel te gaan. Wij waren rond 9:00 vertrokken en waren rond 19:00 weer terug bij het hotel. Je moet er dus wel echt een hele dag rekening mee houden dat je onderweg bent en rustig de tijd kan nemen om dingen te bezoeken. Ik had ook nog wel naar de grotten gewild, maar daar hadden we helaas geen tijd meer voor want dat ligt ook helemaal aan de andere kant van het eiland.IMG_6359

De volgende dag waren we nog even een dagje naar het strand geweest en naar het zwembad en toen was het de volgende ochtend weer tijd om naar NL te vliegen. We hebben een heerlijke vakantie gehad waar we echt even zijn bijgekomen en hebben genoten met elkaar, van het eten en het mooie weer. Ondanks dat het maar een weekje was, heb ik wel het gevoel gehad dat we langer weg waren. Dus dat is een goed teken. Als we ooit nog eens naar Mallorca gaan kiezen wij er wel voor om op een andere, rustigere plek te verblijven op het eiland. Dit was zeker dikke prima, maar genoeg voor een week :-). Een geslaagde vakantie!

Bedankt voor het lezen en ik hoop dat je het leuk vond om onze foto’s en verhalen te bekijken. Tot volgende week zondag!

Liefs, Kim

Je houd misschien ook van..