Normaal gesproken staat dit hotel tussen de rijstvelden maar doordat het geen regenseizoen is staat het hier droog. Wel verbouwen ze hier nu knoflook. En dat ruik je. Alles wordt met de hand geplukt en uitgezocht. Vrachtwagens vol worden hier afgeladen.

We chillen wat in en rondom het huisje vanmiddag en gaan daarna Pai in om wat te eten. De straat staat vol met kraampjes met eten en souvenirs. Gezellig om doorheen te gaan maar vanavond slaan we over want we zijn moe van de reis. Tijdens het avondeten is er weer volop aandacht voor de kids.

Dag 23

De nacht was onrustig. Er was allerlei kabaal boven ons plafond van beesten. Ik had het gevoel dat er elk moment iets doorheen kan vallen en zijn uiteindelijk na een uur wakker te hebben gelegen bij Tijs in het bed gaan liggen. Het is een keer andersom dat wij bij Tijs in bed kruipen i.p.v. Tijs bij ons. Gelukkig heeft hij een tweepersoonsbed. In de ochtend zie ik twee kittens tussen het dak door spieken naar ons. Heel schattig en ik had ze met alle liefde meegenomen naar huis maar helaas gaat dat niet. Boven ons zat dus blijkbaar hun nestje en zijn dus de boosdoeners. We mogen verhuizen naar een ander huisje maar het huisje waar we nu zitten is erg fijn en we nemen voor lief dat we maar bij Tijs op de kamer gaan slapen. Toch haalt de baas de katjes weg en ze liggen vervolgens op een andere plek bij het guesthouse. De volgende nacht slapen we weer de nacht door :-).

Als we opstaan is het fris. Doordat we in een dal zitten daalt de temperatuur hier in de nacht. Heerlijk om niet al tijdens het ontbijt te zweten. Vandaag staat er niet veel op de planning. De gastvrouw vertelt dat er een markt is wat misschien leuk is om heen te gaan met de kinderen om te spelen. We besluiten om daarheen te rijden om daarna gewoon weer terug te gaan. Er is niks te spelen voor de kinderen maar de markt is wel leuk. Allerlei etenswaren en veel locals die hun dagelijkse boodschappen halen. We scoren nog teenslippers voor Tijs en ze mogen beide nog een klein autootje uitkiezen. Helemaal gelukkig. Er wordt lunch gescoord bij de 7/11 en we chillen verder bij het huisje. Koen gaat slapen en wij zwemmen nog even. Heerlijk dat we dit soort dagen er tussendoor hebben om even bij te komen.

Aan het einde van de middag maken we een klim naar Pai Canyon. Je maakt een klim van ongeveer 10 minuutjes naar boven waarbij je spectaculair uitzicht hebt over de smalle paadjes, de steile afgronden en de zonsondergang. Het is er echt heel mooi. Maar doodeng met de kinderen haha. We lopen langs de bredere paadjes maar ik met mijn hoogtevrees heb er alweer genoeg van en wacht even met de kinderen totdat Martijn wat mooie foto’s heeft gemaakt. Zeker een aanrader om heen te gaan. Maar zeker niet met kinderen (en met hoogtevrees ;-)).

Terug in het huisje gaan we eens zelf koken. Kijken of we de vele groentes van de spaghetti er wel inkrijgen bij de kinderen. De bedoeling was om buiten te eten maar de vele insecten vonden onze spaghetti ook lekker dus zijn maar binnen gaan zitten. Eten op je bed kan ook prima :-). Lekker dagje vandaag!

Dag 24

Vandaag gaan we naar de Thamnamlod Cave. Een klein uurtje rijden vanaf Pai. Deze grot bestaat weer uit drie grotten. Twee grotten kun je niet bezoeken als het water te hoog staat. Een keer een voordeel door niet in het regenseizoen te zitten. Er gaat een gids met ons mee. Ze vertelt niet veel behalve de route, is er voor het licht en dat er beelden op dieren lijken maar dit hadden we van tevoren al gezien dat dit zo was. We lopen lekker op ons eigen tempo en gelukkig wacht ze daarop. Er is genoeg te bekijken.

Bij aankomst vliegen de vleermuizen voor de grot. In de grot is het groots en mooi met alle stalagmieten en stalactieten. We maken grote hoogtes d.m.v. de trap en er hangen allerlei vleermuizen boven je. Ook maken we nog een boottocht met een bamboevlot naar de laatste grot waarbij je ondertussen de vissen kon voeren. Ze springen zowat je boot in.

Je vaart naar het licht toe waarbij je een prachtig uitzicht hebt naar buiten in de jungle. Wanneer we uit de boot stappen zie ik dat er een grote harige spin met ons is meegevaren. Brrr. Ik wil ook niet verder weten wat voor enge dieren verder allemaal in die grot leven. Toch is het absoluut een aanrader om hierheen te gaan!

Na de lunch rijden we weer terug richting Pai. Onderweg komen we nog langs natuurlijke hotsprings. Wij willen eigenlijk er snel even inspringen en weer eruit voor een klein uurtje maar we vinden 15 euro p.p. een beetje prijzig hiervoor. We rijden dus door. Ook komen we langs een waterval waar je bij kunt zwemmen. Ook dit zien we niet echt zitten met de kinderen. Je klimt omhoog via de rotsen en het water lijkt vies. Daarnaast was deze waterval ook niet heel spectaculair omdat er niet veel water naar beneden kwam. Ik denk achteraf dat we het ook wel gezien hadden voor die dag qua drukte. We besluiten om bij het hotel een duik in het water te nemen. In de avond eten we nog heerlijk Mexicaans in Pai. Op de markt kopen Tijs en ik nog een armbandje. Drukke maar geslaagde dag.

De volgende dag gaan we naar Chiang Mai. Kijken wat we daar gaan beleven! Tot de volgende update. Groetjesssssss

Je houd misschien ook van..